Stii chestia aia de la Tony Robbins cu “calitatea intrebarilor pe care le folosesti in mod repetat iti determina calitatea vietii”?

Daca nu o stii ti-o zic acum: “calitatea intrebarilor pe care le folosesti in mod repetat iti determina calitatea vietii”┬á­čÖé ­čÖé ­čÖé┬á

E, se aplica si in business nu doar in viata personala. 

Asa ca in continuare te invit sa afli 3 raspunsuri de business pe care le-am aflat tocmai la Amsterdam. De ce a trebuit sa merg pana acolo sa le aflu inca o data, cand puteam sa le inteleg altfel?… e alta poveste.

Dar uite ca aveam 3 intrebari pe care daca nu ti le-ai pus pana acum e momentul sa ti le pui ­čÖé┬á

Dar sa explic contextul

Acum cateva zile am participat la un eveniment de business in Amsterdam, numit SellerConnect, organizat de Mat Clark si Jason Katzenberg de la amazing.com , destinat celor care vand produse fizice pe Amazon.

Si mi-am luat de acolo cateva raspunsuri care cred eu ca iti vor folosi si tie.

A fost un eveniment “mic”, pentru sellerii din Europa, la care au participat vreo 200 de persoane si care a fost, in principal, orientat catre networking. Si intr-adevar, se dovedeste inca o data ca NetworKING is KING.

Prima zi a evenimentului a adus mai multi speakeri pe scena si fiecare a livrat o gramada de informatii, de la tool-uri care sa ne simplifice viata, pana la trucuri cum sa ne imbunatatim relatia cu clientii.

Si ca la orice eveniment , a fost mai mult continut decat am putut noi duce. Mult prea multe informatii ca sa le poti pune in aplicare pe toate.

Am insa un principiu pe care ti-l recomand si tie: in momentul in care sunt prea multe informatii, vezi daca poti sa sintetizezi macar 1 lucru practic de acolo, pe care sa il aplici incepand cu a doua zi. 

Si daca nu gasesti 1, atunci ar fi bine sa gasesti macar 3 ­čÖé┬á

Revenind la experienta de acolo, ziua 3-a a evenimentului a fost dedicata unei sesiuni informale cu intrebari si raspunsuri. Sellerii care fusesera pe scena (apropo, majoritea cu vanzari de ceva milioane de dolari pe an), erau la mese (rotunde) si noi ceilalti ne perindam pe locurile libere si le adresam intrebari.

Stii cand realizezi de fapt cat de mult stie o persoana? Cand raspunde la intrebari din toata materia ­čÖé

Si am inteles cat de mic era procentul de informatii pe care il prezentasera pe scena fata de ceea ce ne puteau spune.

Asa ca sesiunea de info-networking a fost aur curat.

Eu am ascultat ce am ascultat intrebarile celorlalti si pe urma mi-ai spus si eu cuvantul ­čÖé

Uite care au fost 3 dintre intrebari si care au fost si raspunsurile. 

1. Ce ar trebui sa fac ca sa imi dublez vanzarile?

Raspuns: lanseaza mai multe produse noi.

Adica mai pe romaneste:┬á“launch more products“. ­čÖé┬á ┬áSi asta a fost un raspuns invariabil venit de la toti sellerii/speakerii!┬á

Cate produse vinzi acum? Doar unu? Doua? Trei? Cate produse ai pe lista? Adu mai multe!

Mai multe dimensiuni, mai multe culori, mai multe variatii… Cu cat ai mai multe cu atat brandul tau e mai stabil, cumparatorii sunt inclinati sa cumpere mai mult de la tine.

Stiu ca s-ar putea sa zici ca mai sunt si alte optiuni: sa cresti preturile, sa cresti audienta, sa ai mai multi clienti … Ei bine, raspunsul principal, pe care il stiam de fapt, dar nu il constientizam atat de pregnant a fost “mai multe produse“. Punct.

 

Amsterdam intrebari si raspunsuri de business

IMAGE: https://pixabay.com/en/wooden-shoes-holland-souvenir-2274037/

A doua intrebare e oarecum din partea cealalta – de ce sa te feresti – si viza faptul ca majoritatea dintre ei conduceau masterminduri, faceau coaching de grup sau oricum intalneau multi selleri aflati in diverse faze de dezvoltare a business-urilor lor.

Si suna cam asa:

2. Care e cea mai mare greseala pe care consideri ca o fac oamenii in business?

Raspuns: Nu isi cunosc cifrele!

 Zbang! Iti suna cunoscut?

Care iti sunt costurile de productie? Dar cele de transport? Ce costuri ai cu taxele? Cu depozitarea? Costurile de marketing? Cu angajatii? etc etc etc Se pare ca intr-un final majoritatea fac greseala ca nu isi stiu PROFITUL.

Si normal ca se trezesc ca au in realitate un business care nu se sustine financiar. 

NB: apropo de management financiar si mindset poti gasi cateva insight-uri si in Obiceiuri care fac toti banii

Iar in al treilea rand, dupa ce stii ce vrei si de ce sa te feresti, ar fi bine sa gasesti un traseu de urmat, nu?

3. Ce plan ar trebui sa urmeze un proprietar de business ca sa isi creasca afacerea mai repede?

Raspuns: imediat ce incepe sa faca profit sa delege task-urile de rutina.

Adica sa lucrezi “la business” si nu “in business”, stii tu, regula aia din Mitul Intreprinzatorului de Michael Gerber.

Cu cat angajezi mai repede oameni carora sa le delegi task-urile de rutina,cu atat o sa fie mai usor sa te concentrezi pe strategii de business. Iesi din “operational” ca sa ai timp si energie si focus sa gandesti si sa actionezi “strategic”.

Concret: Care e prima nevoie pe ai? O persoana pentru customer care? Pentru managementul stocurilor? Pentru relatia cu furnzizorii? O persoana care sa faca marketing? Sa construiasca comunitatea pe social media? Pe vanzari?  (daca nu esti online probabil ca o sa zici ca ai nevoie de o persoana pe vanzari. ) Cineva care sa faca Facebook Ads?

Care e primul task pe care ar trebui sa il delegi?  Tu stii.

Asta e o abilitate de care vei avea nevoie tot timpul in business! Si cu cat o vei dezvolta mai devreme cu atat va fi mai bine.

Astea au fost pentru mine cele mai importante 3 raspunsuri de business pe care le-am primit la Amsterdam. Poate ti se pare putin, dar la orice nivel ai fi cu business-ul, aproape sigur ca se refera si la tine.

Si mi-au tot sunat in minte:

  • vinde mai multe produse
  • trebuie sa iti stii cufrele
  • deleaga taskurile de rutina cat mai repede posibil, ca sa lucrezi “la business”

Sper sa te ajute si pe tine. Sa ti le mai spun odata? ­čÖé Repetition mater studiorum est. Sunt doar 3 ­čÖé┬á

3 raspunsuri de business:

  • mai multe produse
  • sa iti stii cifrele
  • deleaga cat mai repede

Iar pe langa asta, mai ia te rog in calcul si recomandarile:

  • e important sa mergi la evenimente in afara
  • inspira-te de la cei care au deja rezultate /nu inventa roata
  • Networking is King

A, si inca un lucru: sharing is carring, stii pe cineva caruia i-ar folosi articolul asta? Share! Da mai departe.

 

 

 

Comments

comments