7 lectii invatate la Amazonienii Summit 2017

by Liviu  - iunie 22, 2017

Sambata trecuta am participat la un eveniment de business numit Amazonienii Summit 2017

E al doilea eveniment de genul asta, primul a avut loc anul trecut si e dedicat celor care vand produse fizice pe Amazon.

Cateva detalii:

  • Aproximativ 600 de participanti
  • 4 speakeri internationali: Jesse Elder (business thinking), Ryan Moran (business strategy), Jose Martinez (SEO), Tomer Rabinovich (Planing)
  • un panel de (alti) 3 selleri internationali – Israel, Brazilia, Germania (nu le-am retinut numele)
  • un panel de 4 selleri romani – Claudiu Stanculescu, Vlad Dragomir, Alex Jurca, Mircea Joian
  • foare mult continut de valoare
  • oameni relaxati
  • invitati din toata lumea: Israel, UK, Brazilia, Germania, Spania, Rusia, US, Romania 🙂
  • experienta adunata din business-uri de multe milioane (de dolari)
  • excelenta organizarea (felicitari Adriana Petre!)
  • initiator si moderator al evenimentului: Alex Huditan

Am facut si cateva video-uri in pauzele din timpul evenimentului, le gasesti mai jos.

Uite insa cate ceva din ce am invatat acolo:

1. BUSINESS in PANTALONI SCURTI SI MANECA SCURTA

Dress code: none 🙂

A fost unul dintre cele mai relaxate evenimente si din punct de vedere al tinutei. Si anul trecut a fost la fel, dar eu abia acum m-am prins:  noua generatie de oameni de business sparge tiparele: laptop, internet si afaceri de milioane de dolari fara costum si cravata, pana si speakerii erau in pantaloni scurti si maneca scurta.

Nota: bineinteles ca doamnele si domnisoarele au incalcat regula asta si au venit elegante. Trebuia sa fie si o exceptie undeva! 🙂

 

2. UNEORI CUMPERI SI CAND NU TI SE VINDE NIMIC

Desi majoritatea celor care au vorbit pe scena aveau programe pe care le puteau vinde (Jesse – coaching, Ryan – bootcamp, Jose – mastermind, Tomer – consultanta), nimeni nu a promovat nimic, nu a fost nici un pitch de vanzare.

Cu toate astea cu toti am “cumparat” experienta lor cu business-urile pe Amazon. Si vorbind apoi cu cei din sala mi-am dat seama ca sunt persoane care vor sa intre in programele lui Jesse sau Ryan sau Jose…

Expertiza si increderea in propriile rezultate vinde si fara pitch de vanzare!

3. TOTUL PORNESTE DE LA CEEA CE VREI

Paulo, tipul din Brazilia, a insistat foarte mult ca primul lucru la care sa te gandesti e “CE VREAU?

Pentru ca daca vrei sa faci un business, atunci e nevoie sa iti iei responasabilitatea actiunilor tale.

Vrei business global? Ia-ti responsabilitatea sa te implici, inclusiv daca asta inseamna uneori 15 ore pe zi.

Nu ai nimic de facut, pana nu stii ce vrei.

 

4. RESOURCEFULNESS IS THE ULTIMATE RESOURCE

Expresia am luat-o de la Tony Robbins, doar ca a reiesit de mai multe ori din ce spuneau cei de pe scena. (te las pe tine s-o traduci? sau ii zicem “creativitatea e resursa ultima cand nu ai resurse?” 🙂  )

Mi-a sunat in minte de multe ori, insa cel mai tare a facut “click” cand am auzit povestea pustiului din Germania (zic pusti pentru ca de fapt cei din panelul de speakeri internationali erau cu varste putin peste 20 de ani)

Spunea ca la inceput nu aveau bani de stocuri si mergeau la fabrici, cumparau produse cu termen de plata la 90 de zile, vindeau produsele si reveneau sa plateasca furnizorii dupa ce facusera profit (pe care il reinvesteau).

HOW COOL IS THAT! 🙂

 

5. NU EXAGERA IN NEGOCIEREA CU FURNIZORII

Vlad Dragomir, unul dintre cei 4 din panelul de romani (cifra de afaceri peste 3.5 mil USD/an) a raspuns la una dintre intrebarile din sala legate de negocierea cu supplier-ii din China exact in termenii astia.

Daca ii ceri, furnizorul-ul iti poate da si un pret mai mic decat cel initial, insa va face rabat la calitate.

In plus cu cat il platesti mai bine, cu atat va fi mai multumit si va vrea sa iti fie un partener de calitate pe termen lung.

Iar asta se potriveste foarte bine cu filozofia din Karmic Management! Si reflecta faptul ca prosperitea incepe cu o gandire prospera.

 

6. INCREDEREA VINE DUPA CE AI AVUT CURAJUL SA ACTIONEZI

Curajul nu e un sentiment placut. Ba din contra. E placut doar dupa ce ai vazut ca ai facut bine ce-ai facut.

Si in mod normal ai vrea sa ai certitudinea rezulatatelor inainte sa actionezi. In realitate nu se intampla asa.

E nevoie sa actionezi, sa ai curaj sa faci primul pas!

Certitudinea o vei gasi abia de cealalta parte a curajului. 🙂

 

7. ACTIUNEA IMPERFECTA E MAI BUNA DECAT NICI-O ACTIUNE (PERFECTA)

Asta cred ca o spune toata lumea: dar merita repetata: nu astepta pana cand totul e perfect. A repetat-o si Ryan Moran in ora lui despre cum sa ajungi la un business cu 8 cifre. (adica 10.000.000)

Cum spuneam, teama ca nu vei avea rezultatele dorite, te face sa amani sa faci pasii necesari. Cere curaj! 🙂

Solutia: frica vine din minte, la fel si curajul.

Daca ai fi in momentul asta la finalul vietii si te-ai uita in urma, cum te-ai simti stiind ca nu ai actionat?

Si o idee bonus:

8. NORMAL CA NE PLAC BANII…

Una dintre intrebarile adresata speakerilor romani a fost legata de bani si pasiunile proprii. Si daca fiecare isi urmeaza pasiunea.

Vlad Dragomir a raspuns insa magistral. A spus ca pasiunea lui e sa faca un business cu Super Masini.

Ca da, ii plac banii si e constient cat ii sunt de folositori. Si-a luat casa, si-a luat masina, pana la finalul anului urmeaza sa isi ia cu bani cash un “Super Car”, si isi va mai cumpara si alte “jucarii”.

Insa banii ii sustin pasiunea pentru business si pentru “SuperCars”: Imi pot cumpara un numar limitat de lucruri. Cu pasiunea pot merge insa la infinit.

 

Concluzie personala: SE POATE SI DIN ROMANIA. 

Am zis DIN Romania, nu IN Romania. E o mica diferenta. Toti speakerii din eveniment aveau cifre de afaceri impresionante, obtinute in 2-3 ani, dar nu vand IN Romania.

Nu s-a vorbit despre eMAG, elefant, olx sau alte platforme de comert online din Romania. S-a vorbit despre Amazon, Shopify, eBay si alte platforme globale. Internetul ofera posibilitati pe care altfel nu ai cum sa le accesezi.

Faptul ca sunt oameni DIN Romania

  • cu cifra de afaceri de milioane
  • la care au ajuns in 3 ani
  • care au clientii dintr-o parte a lumii (US, UK, CA)
  • care au angajatii dintr-o alta parte a lumii  (Romania, Filipine ) 🙂
  • si care au furnizorii dintr-o alta parte (China)

spune ce posibilitati sunt accesibile acum.

Pentru mine: Homo sum, humani nihil a me alienum puto!

…engleza asta… 🙂

 

 

P.S. Iti recomand si articolul Pro si Contra pentru a face un business pe Amazon

2 componente esentiale sa faci mai multi bani. Back to Basics.
{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}