3 idei de afaceri care vor exista “forever”

by Liviu  - martie 10, 2016

Imi propusesem de mult sa scriu despre subiectul asta. Pentru ca am ascultat un podcast despre idei de afaceri si mi-am dat seama ca sunt o multime de oameni care cauta exact asta: idei de afaceri.

Unii oameni cauta din postura de investitori, altii din postura de antreprenori in devenire.

Si poate ti s-a intamplat si tie sa auzi intrebarea aia: “ma gandesc sa pornesc o afacere. ce mai merge acum?”

Si e foarte legitima intrebarea, ca ma forteaza sa fiu atent la trendurile de pe piata, la ce mai apare nou, la ce se intampla cu tehnologia etc.

Insa exista cel putin 3 idei de afaceri care vor functiona mereu. 3 idei care indiferent de epoca, perioada, secol, isi vor avea locul pe piata ideilor de afaceri.

Uite care sunt :

1. Produse fizice

Sunt milioane de produse care fac parte din viata noastra: alimente, haine, electronice, accesorii, carti etc

Nu trebuie neaparat ca tu sa fii producatorul produselor (hmm, cum suna asta 🙂 ), ci poti fi cel care le distribuie, cel care ii ajuta pe consumatori sa beneficieze de ele.

Aici e o intreaga teorie si o “si mai intreaga abilitate” de a aplica in practica.

Sa luam un exemplu care imi vine acum la indemana (pentru ca le am chiar la indemana  🙂  ) : casti pentru telefon.

Ideea e simpla:  

  • trebuie sa identifici o piata care are nevoie de casti
  • trebuie sa identifici un furnizor de casti.
  • trebuie sa le furnizezi clientilor castile (contra cost :)) .

Banal nu? 🙂 Gasisem la un moment dat la Frank Kern, unul dintre cei mai mari marketeri ai lumii,  formula magica pentru cum sa faci bani: in engleza suna asa “find out what they need and give it to them“. 

Aplicatie  practica:  Intra pe OLX si vezi daca produsul tau se vinde. Adica daca apare in cautari. Daca da, atunci exista piata. Daca nu, ti-as zice sa te mai gandesti inainte de a face stocuri. 🙂  (vezi articolul cu masina de litere)

Best Idea Light Bulbs Concept

 

2. Informatie

Informatia e de fapt tot un fel de produs doar ca nu e palpabil. De asta ideea de afacere cu informatie poate fi luata in consideratie separat. 

Si aici e iar simplu, daca te uiti pe facebook sunt o multime de cursuri, gratuite sau cu plata care fac parte din modelul asta de business. Vand informatie.  

Exemple?

  • Curs de public speaking
  • Curs de street-dance 
  • Curs de inteligenta emotionala
  • Curs de antreprenoriat
  • Curs de management financiar
  • Curs de vanzari

Care e provocarea aici? Daca tu esti cel care livreaza informatia trebuie sa fii super pregatit ca sa te poti mentine. Investitia cea mai mare e in instruirea ta.  

Partea frumoasa? E ca investitia in tine insuti e cea buna investitie care exista. 

Daca iti place sa te instruiesti si mergi la cursuri, la seminarii la workshop-uri, aproape sigur la un moment dat vei considera ca ai accumulat suficienta informatie si experienta ca sa dai mai departe.

Si de fapt, daca nu esti deja acolo, te incurajez sa faci asta. E urmatorul nivel natural. Sa dai mai departe si sa fii platit pentru cunoasterea pe care ai acumulat-o.

 

3. Servicii

A treia idee de afacere care nu va disparea niciodata. Sa prestezi servicii.

  • Poti sa inveti contabilitate si sa iti faci singur contabilitatea. Dar s-ar putea sa iti fie mai usor sa angajezi pe altcineva.
  • Poti sa iti speli singur masina. Dar s-ar putea sa iti fie mai usor sa ii lasi pe altii sa ti-o spele mai profesionist.
  • Poti sa iti organizezi singur excursia in strainatate. Dar sunt agentii care organizeaza excursii mai bine.
  • Poti sa iti vinzi singur apartamentul. Dar sunt agentii imobiliare care te pot ajuta sa iti fie mai usor.
  • Poti sa iti faci singur site-ul. Dar mai bine il lasi pe un designer/programator sa ti-l faca.

Contra cost bineinteles.

Si asa cum tu vei prefera serviicile altora asa sunt altii care vor prefera serviciile tale. 

Am vazut foarte multe afaceri pornite asa:

  • lucra intr-o firma de distributie papetarie – si-a facut firma de distributie papetarie.
  • lucra intr-o agentie de turism – si-a facut furma de servicii in turism.
  • lucra intr-o agentie imobiliara – si-a facut propria agentie imobiliara

E poate cea mai cunoscuta cale de a porni ca antreprenor. Sa iti evaluezi abilitatile, sa identifici o piata si niste frustrari pe care firma la care lucrezi nu le acopera (si nici nu vrea sa le acopere) si sa pornesti pe propriul drum.

Ce au in comun toate astea 3 idei de afaceri?

  1. E nevoie sa ai o audienta.  (dar despre asta intr-un alt episod)
  2. Trebuie sa creezi valoare. Banii sunt o masura a valorii pe care o creezi pentru ceilalti.
  3. E nevoie sa te instruiesti si sa evoluezi. Continuu.

Dar revenind la esenta articolului, daca te intreaba cineva ce idei de afaceri merg acum, ii poti raspunde ce idei de afaceri au mers intotdeauna:

  • Produsele fizice – iti place un produs si se cauta: vinde produse
  • Informatia – ai un domeniu in care esti expert si iti place sa dai mai departe? Vrei sa fii coach /trainer/instructor? Creeaza-ti propria scoala de… ce vrei tu.
  • Serviciile  – ai un serviciu pe care il poti oferi si stii ca se cauta? Porneste-ti o firma de prestari de servicii

In toate cele 3 cazuri, ideea de afaceri e una, implementarea e alta.

Si ar mai fi un lucru de zis: ar fi important sa faci cu placere ceea ce faci! Sa te bucuri. Sa iubesti calea pe care o alegi. 

E mai usor de spus decat de facut, dar merita sa tii cont de asta. (vezi si capitolul “AFACERE vine de la A FACE” din Obiceiuri care fac toti banii)

Pentru ca o sa se reflecte in toate actiunile tale, o sa radiezi o energie care te va sustine si care va fi usor observata de ceilalati iar rezultatele vor fi pe masura.

Presupun ca stii deja asta. Doar voiam sa iti amintesc. 🙂

La fel cum voiam sa iti amintesc (daca ai gasit articolul ca fiind util) da-l si mai departe. 

Multumesc Echipei de la Londra pentru organizarea evenimentului

Leave a Reply

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}