Iti ia cineva clientii? Despre concurenta in dezvoltare personala.

Am avut acum cateva zile workshop-ul “Trezeste Banii” la Brasov. Era de fapt a treia zi de workshop, dupa Cluj si Sibiu.

Si am primit o intrebare foarte frumoasa: cand revenim in Brasov? Si avand in vedere ca nu avem planificat prea curand un seminar in Brasov intrebarea m-a dus cu gandul la un subiect foarte interesant care nu cred ca e abordat prea des:

Iti ia cineva clientii?

Si ce ar putea inseamna concurenta pe piata de dezvoltare personala?

Exista? E buna? E rea? 

cicle_pie

Si aici mi-aduc aminte de un seminar de-al lui Tony Robbins in care explica una din semnificatiile cuvantului competitie – a complota impreuna.

In momentul in care exista competitie – exista de fapt un parteneriat prin care cei doi sau mai multi parteneri isi arunca unul altuia provocarea de a fi mai buni!

Asta una la mana! Si prin competitie va creste nivelul profesionalismului, standardul la care se livreaza, relevanta informatiei etc.

Dar dincolo de asta cred ca in momentul asta nu mai poate fi vorba de conceptul ala “clientii mei” sau de “clientii tai”.

Nu in cazul instruirii!

Pentru ca e nevoie de instruire continua!

Iar instruirea nu e ca un aparat de ras – iti iei numai odata pe an sau cand ti s-a stricat celalalt (si atunci doar de la magazinul de la care ti-ai luat si anul trecut 🙂 ) !

Ca e datoria ta sa livrezi cat mai de calitate si cat mai autentic, ca sa iti creezi fani – asta e altceva!

In instruire sunt atat de multe frecvente incat tot timpul vei gasi ceva nou si interesant de invatat si de pus in aplicare.

De-aia cred ca oricate produse ai avea acum, ca trainer, fata de ce nevoie exista, nu ai cum sa acoperi toate nevoile doar cu produsele tale.

Mai mult, in momentul in care apare un nou trainer, nu ia din piata existenta ci va dezvolta si el piata, va aduce dupa el noi clienti, noi pasionati de dezvoltare personala. Si oamenii noi pe care ii atinge cu informatia lui isi vor dori sa afle si mai mult, sa se dezvolte si mai mult!

Ce crezi, nu cumva cei care merg de exemplu la un seminar Tony Robbins, vor sa vada si ce livreaza T. Harv Eker?

Eu zic ca da! Dar si invers!

Cred ca acei care vor sa se instruiasca pe relatii personale vor vrea sa afle si despre bani. Cei care vor sa se instruiasca despre bani vor vrea sa afle si despre familie.

Si despre vanzari si marketing. Si despre spiritualitate! Si despre emotii sau despre energia fizica.

Si tot asa. Pentru ca intr-un final toate sunt legate!

Asa ca daca esti sau vrei sa devii trainer si ti-e teama ca nu ai loc pe piata – eu zic sa iti schimbi perspectiva – ca poti sa creezi o ditamai piata noua! Si de fapt poate fi un adevarat noroc sa ai o concurenta care sa fii creat deja piata pentru tine. 🙂

Asa ca as pune in cateva cuvinte trei idei principale:

1. Concurenta e buna!

Piata de dezvoltare personala e inca la inceput si e nevoie de cat mai multi oameni/traineri/speakeri care sa aduca informatii catre cei care isi cauta directia.

2. Clientii tai nu sunt doar clientii tai.

Odata ce oamenii prin gustul progresului, al instruirii, nu ii poti opri (si nici nu ar fi corect 🙂 ) sa mearga sa gaseasca si alte frecvente, alte informatii, oricare ar fi domeniul. Datoria ta e sa fii cat mai profesionist cu putinta!

3. Cu cat sunt mai multi oameni instruiti cu atat e mai bine!

O sa fie mai usor sa atragi catre tine si sa ajungi la mai multi oameni instruiti.

Tu ce parere ai?